Witajcie!
Ostatnio wspominałem o tym w jaki sposób oczy poruszają się. Dziś czas na odkrycie zależności pomiędzy kierunkiem kierowania naszego wzroku, a tym o czym naprawdę myślimy.
Ruchy gałek ocznych zdradzają o czym myśli mózg – czy są to konkretne odczucia, obrazy lub dźwięki. Dlatego, jako animatorzy musimy wiedzieć jak podczas dialogu (a szczególnie w scenach gdzie sprzedajemy postać) pokierować wzrok postaci, by widz bez problemu odebrał nasz przekaz. Oczy wędrują do umysłu by odkopać konkretną myśl.
Góra (w lewo) – Obrazy tworzone
Visually Constructed Images
Plac budowy w naszej wyobraźni. Czyli gdy zapytamy się kogoś jak wygląda kot z trąbą słonia. Oczy lecą w górny lewy róg, a mózg konstruuje kota z trąbą.
Góra (w prawo) – Obrazy przypomniane
Visually Remembered Images
Archiwum. Gdy ktoś nas zapyta się w której ławce siedzieliśmy w piątej klasie. Oczy wędrują w prawy górny róg i odkopują wspomnienia z piątej klasy.
W lewo – Dźwięki tworzone
Auditory Constructed
Wyobraźnia dźwięku. Czyli gdy próbujemy sobie wyobrazić jak brzmiałby pijany kot.
W prawo – Dźwięki przypomniane
Auditory Remembered
Archiwum dźwięków. Gdy przypominamy sobie jak brzmi trąbka.
Dół (w lewo) – Odczucia / Kinestetyka
Feeling / kinesthetic
Fabryka zmysłów / archiwum uczuć. Gdy ktoś nas zapyta się jak smakuje gorąca czekolada. Patrzymy w lewy dolny róg i myślimy o zapachu, odczuciu i smaku tej gorącej czekolady.
Dół (w prawo) – Dialog wewnętrzny
Internal Dialog
Wszystko co do siebie mówimy lub gdy zamyślimy się.
A teraz przy następnej rozmowie patrzymy ludziom głęboko w oczy.