10 zasad przestrzeganych w „Wiluś E. Kojot i Struś Pędziwiatr”

Pan Animator napisał 16 lipca 2015 | Inne

Przy okazji ostatnich wpisów o fizyce kreskówkowej warto ogólnie wspomnieć o mojej ulubionej serii kreskówek.
Chuck Young, twórca „Wiluś E. Kojot i Struś Pędziwiatr” w swojej autobiografii stworzył listę 10 zasad, których scenarzyści oraz animatorzy musieli się trzymać.

1. Struś Pędziwiatr nie może zranić Kojota oprócz wydawania dźwięku „Beep Beep!”

2. Żadna zewnętrzna siła nie może skrzywdzić Kojota – tylko jego nieudolność lub awaria produktów ACME.

Struś pędziwiatr

3. Kojot mógłby przestać gonić w każdej chwili – JEŻELI nie byłby taki fanatyczny.

4. Żadnych dialogów oprócz „Beep Beep!”

5. Struś Pędziwiatr musi pozostać na drodze.

6. Cała akcja musi się rozgrywać w naturalnym otoczeniu dwóch postaci – południowoamerykańska pustynia.

7. Wszystkie materiały, narzędzia czy bronie muszą być zakupione od korporacji ACME.

8. Gdy tylko jest to możliwe grawitacja jest najgorszym wrogiem Kojota.

Struś pędziwiatr

9. Kojot zawsze jest bardziej poniżony niżeli skrzywdzony przez własne porażki.

10. Kojot musi pozostać w sympatii widzów.