Przypuśćmy, że chcesz wziąć udział w konkursie.
Deadline zbliża się wielkimi krokami.
I tutaj pytanie:
Co lepiej wybrać?
1.) Zdążyć z deadline i oddać gorszą jakościowo pracę
2.) Zachować swoją dobrą reputację i nie brać udziału w konkursie
Zastanówmy się chwilę. Jeżeli jesteś grafikiem przez dłuższy czas to prawdopodobnie wykorzystałeś już obie opcje.
Być może wystartowałeś w konkursie, oddałeś pracę na czas jednak nie byłeś zadowolony z efektów końcowych. Albo.. postanowiłeś nie oddawać pracy, ponieważ uważałeś ją za nieskończoną.
Fakty są takie, że oddana praca niższej jakości jest ZAWSZE więcej warta niż doskonały pomysł zachowany w głowie.
Nie wierzysz?
Filmy Pixara nie są kończone, lecz po prostu wypuszczane.
John Lasseter
Dla mnie pomysły są niczym dopóki nie są wcielone w życie.
Derek Sivers
Każdy może napisać wpis na blogu, zrobić zdjęcie lub narysować jeden rysunek.
Najtrudniejszą rzeczą jest robienie tego raz w tygodniu przez cztery lata i to jest dokładnie sposób jak być lepszym w tym co robisz.
Nick 'Vegas’ Campbell
Nie czekaj, aż będzie idealnie!
Skończ, oddaj pracę i zabieraj się za kolejną.
Oczywiście nie chodzi o to, żeby oddać „straszny” projekt by zaraz zabrać się za kolejny. Im częściej i krócej będziesz robić kolejne projekty tym szybciej staniesz się prawdziwym artystą – a nie kimś kto ciągle o tym mówi.
A jako bonus short studia Aardman o zbliżającym się deadline: