Ed Hooks (dosyć często przeze mnie wspominany) w swoim comiesięcznym newsletterze dzieli się krótkimi poradami i przemyśleniami. Poniżej znajdziecie zebrane 52 notatki, które na pewno poprawią umiejętności aktorskie każdego animatora:
- Sceny rozpoczynają się w środku, nie na początku.
 - Postać powinna „robić coś” przez 100% czasu.
 - Postać wchodzi na scenę z pewnego powodu i tak samo ją opuszcza.
 - Myślenie prowadzi do wniosków, emocje prowadzą do akcji.
 - Gest nie musi być ilustracją wymówionego słowa.
 - Publiczność utożsamia się z emocją. Kluczem do dobrej animacji jest empatia.
 - Komedia jest dotlenionym dramatem.
 - Akcja dąży do długoterminowych celów (Uśmiech do dziewczyny, ponieważ chcesz się z nią umówić).
 - Pamięć krótkotrwała powoduje ruch oczu w górę.
 - Pamięć długotrwała powoduje ruch oczu w dół, w duszę.
 - Ludzki zmysł wzroku o wiele silniejszy niż zmysł słuchu.
 - Ludzie działają w sposób by przeżyć. Znajdź naturalny mechanizm w swojej postaci.
 - Graj pewną akcję dopóki coś nie zmusi postaci do grania innej akcji.
 - Scena jest negocjacją.
 - „Aktor jest atletą serca” – Artonin Artaud
 - Niepokój prowadzi do nisko położonego power center; pewność siebie do wysoko położonego power center.

 - Emocje to automatyczne wartościowe odpowiedzi.
 - Postaci, które mają stały kontakt wzrokowy przez więcej niż sekundę będą albo walczyć albo robić mniejsze postaci.
 - Ludzki uśmiech znaczy „Nie zranię cię”.
 - Nigdy nie lekceważ publiczności.
 - Gdy animujesz mówisz publiczności „Rozumiem to”. Gdy publiczność klaszcze, śmieje się lub płacze to mówi „Rozumiem o co ci chodziło”.
 - Aktorzy prowadzą, publiczność za nimi podąża.
 - Postaci w tle można definiować przez delikatne ruchy – „podskakiwanie kolana”, ruch ust przy czytaniu gazety, obgryzanie paznokci i tak dalej.
 - „Stalowy Gigant” to klasyka animacji. Każdy animator powinien przestudiować tę animację.

 - Widzimy rzeczy przed ich usłyszeniem; słyszymy rzeczy przed ich dotknięciem; dotykamy rzeczy zanim je powąchamy; wąchamy rzeczy zanim je spróbujemy.
 - Antagonista to normalna osoba z okropnymi wadami.
 - Protagonista to normalna osoba, która musi wspiąć się na wyżyny i pokonać nadzwyczajne przeszkody.
 - „Uderzenia” w scenie lub w scenariuszu są jak korale w naszyjniku. Każdy koralik prowadzi do kolejnego i tak dalej. Złącz ze sobą korale i masz historię.
 - Przyczyną ruchu postaci jest jej cel.
 - Aktorstwo ma się nijak do słów.
 - Reklamy nie dają rzeczywistych informacji. Chodzi w nich o emocje.
 - Ludzie i zwierzęta ciągle dbają o swoją pozycję.
 - By pobudzić scenę przemień chęci postaci w niezbędne potrzeby.
 - Rzeczywistość teatralna nie jest taka sama jak nasza normalna rzeczywistość.
 - Działanie to reakcja.
 - Animator nie jest mimem. Mim jest specjalną formą sztuki.
 - Kluczowym składnikiem empatii jest dystans.
 - Starsi ludzie się garbią, ponieważ ich ciało sprawia im ból.
 - Pijana postać stara się zwalczyć efekty alkoholu.
 - By pokazać, że postaci jest gorąco wystarczy pokazać jak postać stara się ochłodzić.
 - By pokazać, że postaci jest zimno wystarczy pokazać jak postać stara się ogrzać.
 - „Moment adrenaliny” to ten, który postać będzie pamiętać gdy będzie miała 80 lat i spojrzy w przeszłość. Dobre filmy mają kilka momentów adrenaliny. (Przeczytaj jeszcze raz numer 24)
 - Analiza postaci to jej biografia.
 - Gdy postać musi coś wybrać, bądź wyraźny. Jeden prosty wybór, jedno pragnienie.
 - Niech Twoja postać będzie pod wpływem atmosfery miejsca w którym się znajduje. Niech pokaże, że ją czuje. (Wrak samochodu ma swoją atmosferę; kościół ma swoją atmosferę; łóżko małżeńskie ma swoją atmosferę).
 - Krzyk to słaby wybór aktorski.
 - Mówimy o pamięci w ogólnikach, ale często jest ona połączona z obrazami w umyśle.

 - Postać słuchająca innej postaci przygotowuje się do odpowiedzi.
 - Kamera stara się dążyć za wzrokiem postaci.
 - Scena powinna mieć konflikt znany inaczej jako przeszkoda.
 - Sposób na pokazanie antagonisty: Pochylenie głowy do przodu, oczy patrzą w górę odsłaniając sporo białka w dolnej części oka.
 - Osobowość postaci to zachowanie postaci.