Sylwetka postaci w Maya

Jak ułatwić sobie pozowanie

Pan Animator napisał 20 października 2015 | AnimacjaMaya

Czołem! Dziś łatwy trik na to jak stworzyć szybki podgląd czarnej sylwetki postaci w Autodesk Maya.
Przy okazji wpisu o tworzeniu dobrej pozy wspominałem o tym, że ludzkie oko na początku wykonuje szybki skan całej postaci, a później wypełnia go detalami. Dlatego dbanie o czytelną sylwetkę jest takie ważne.

A teraz w kilku prostych krokach stworzymy podgląd sylwetki:

1. Zaznacz geometrię postaci

Przejdź do Outlinera (Window -> Outliner), a następnie zaznacz grupę w rigu w której jest geometria postaci. Zazwyczaj jest ona nazwana w stylu NAZWA_GEO lub NAZWA_GEOMETRY.

silh_01

W przypadku rigu Malcolm jest to grpGeo.

2. Stwórz nowy render layer

Channel Box przejdź do zakładki Render i wciśnij pierwszą ikonkę od prawej strony. Stworzymy nowy render layer i automatycznie przypiszemy do niego zaznaczony obiekt.

silh_02

3. Nadpisz materiały nowym surface shader

Zaznacz nowy render layer (domyślnie powinien nazywać się layer1, później zmień nazwę wedle uznania) i przytrzymaj prawy klawisz myszy. Przejdź do Overrides -> Create New Material Override -> Surface Shader.

silh_03

4. Enjoy!

Teraz za sprawą jednego kliknięcia możesz przełączać się między zwykłym widokiem, a czarną sylwetką.
silh_04

Miłego pozowania!

A dla tych co wolą wersję filmową – świetny tutek od Kennego Roya:

Na potrzeby tutka użyto riga Malcolm od AnimSchool.