Cartoon Character Animation with Maya

Keith Osborn

Pan Animator napisał 4 sierpnia 2016 | AnimacjaKsiążki

cartoonybook

Dobrych książek nigdy za wiele! A gdy w rękach mamy dobrą książkę o animacji to jesteśmy już w niebie. Czas na „Cartoon Character Animation with Maya”!

Warto na początku zaznaczyć, że to NIE jest książka dla początkujących animatorów. Raczej dla takich, którzy opanowali podstawy animacji, potrafią je zastosować i czują się w miarę swobodnie w Autodesk Maya. Cartoon Character Animation with Maya pokazuje jak z naszej nudnej animacji 3D zrobić cartoonową, stylizowaną na 2D.

6 ważnych rozdziałów

Keith Osborn w oparciu o swoje doświadczenie (np. pracował przy najnowszych shortach Looney Tunes!) krok po kroku stara się wytłumaczyć jak myśleć w 2D, ale animować w 3D. Każdy z sześciu rozdziałów składa się z wytłumaczenia zagadnienia oraz instrukcji jak wykonać dane ćwiczenie. Na sam koniec dostajemy inspirującą notkę jak podejść do tematu. A do tego wszystko okraszone jest świetnymi obrazkami i poradami! Czytać nie umierać!

Oczywiście znajdziemy także krótkie przypomnienie 12 zasad animacji, ale tego nigdy za wiele.

cartoony

Wielki bonus

„Cartoon Character Animation with Maya” to nie jest zwykła książka, która po prostu omawia styl cartoonowy. Autor doskonale zgłębił temat. Proponuje jakich narzędzi używać, daje darmowy rig (przystosowany do tych wszystkich efektów!), a dodatkowo tworzy video tutoriale do każdego rozdziału! To jest w ogóle temat na oddzielny wpis!

Jak wspomniałem wcześniej, książka jest raczej przeznaczona dla animatorów pracujących w Autodesk Maya, aczkolwiek zasady wszędzie są te same. Nie masz Mayki? Też śmiało kupuj!

„Cartoon Character Animation with Maya” to pozycja dla animatorów chcących zgłębić swoją wiedzę w stylizowanej animacji postaci. Książka uczy jak oszukiwać oko widza i jak ułatwić sobie codzienną pracę. Kolejna obowiązkowa książka dla każdego animatora. Kupować, nie zwracać uwagi na cenę!