Cartoon physics

Fizyka kreskówkowa

Pan Animator napisał 23 czerwca 2015 | AnimacjaTeoria

Pewnie niejednokrotnie oglądając kreskówki myśleliście, że to co tam robią postaci nie byłoby możliwe w naszym świecie. Najczęściej jest to spowodowane łamaniem praw fizyki. Dzieje się tak, ponieważ kreskówki posiadają własną fizykę – cartoon physics.

W 1980 roku Mark O’Donnell w magazynie Esquire napisał artykuł „The Laws of Cartoon Motion” który zawierał następujące wnioski:

1. Postać pozostanie zawieszona w powietrzu, dopóki nie spojrzy w dół lub nie uświadomi sobie swojej sytuacji.

 

2. Postać w ruchu pozostanie w tym ruchu dopóki stały, solidny obiekt tego nie przerwie.

 

3. Postać w bardzo szybkim ruchu może przechodzić przez obiekty pozostawiając swój obrys.

 

4. Czas wymagany dla upadku obiektu z 20 piętra jest mniejszy lub równy czasowi potrzebnemu postaci do zbiegnięcia na dół by podjąć próbę złapania tego obiektu.

 

5. Strach niweluje grawitację

 

6. Gdy prędkość rośnie postać może być w wielu miejscach jednocześnie.

 

7. Niektóre postaci potrafią przechodzić przez namalowany na ścianie tunel.

 

8. Uszczerbki na zdrowiu nigdy nie są trwałe.

 

9. Wszystko spada szybciej niż kowadło.

 

10. Każda zemsta wpływa tak samo lub przeciwnie na mszczącego się.