Pewnie niejednokrotnie oglądając kreskówki myśleliście, że to co tam robią postaci nie byłoby możliwe w naszym świecie. Najczęściej jest to spowodowane łamaniem praw fizyki. Dzieje się tak, ponieważ kreskówki posiadają własną fizykę – cartoon physics.
W 1980 roku Mark O’Donnell w magazynie Esquire napisał artykuł „The Laws of Cartoon Motion” który zawierał następujące wnioski:
1. Postać pozostanie zawieszona w powietrzu, dopóki nie spojrzy w dół lub nie uświadomi sobie swojej sytuacji.
![](http://i.imgur.com/bQQdImz.gif)
2. Postać w ruchu pozostanie w tym ruchu dopóki stały, solidny obiekt tego nie przerwie.
![](http://i.imgur.com/pUoGFvj.gif)
3. Postać w bardzo szybkim ruchu może przechodzić przez obiekty pozostawiając swój obrys.
![](http://i.imgur.com/RGeJoKI.gif)
4. Czas wymagany dla upadku obiektu z 20 piętra jest mniejszy lub równy czasowi potrzebnemu postaci do zbiegnięcia na dół by podjąć próbę złapania tego obiektu.
5. Strach niweluje grawitację
![](http://i.imgur.com/WtbcV9F.gif)
6. Gdy prędkość rośnie postać może być w wielu miejscach jednocześnie.
![](http://i.imgur.com/n2ki3AF.gif)
7. Niektóre postaci potrafią przechodzić przez namalowany na ścianie tunel.
![](http://i.imgur.com/ultew4z.gif)
8. Uszczerbki na zdrowiu nigdy nie są trwałe.
![](http://i.imgur.com/yPUyLTK.gif)
9. Wszystko spada szybciej niż kowadło.
![](http://i.imgur.com/N0WR8f5.gif)
10. Każda zemsta wpływa tak samo lub przeciwnie na mszczącego się.
![](http://i.imgur.com/zdt2qW3.gif)