Overlapping action and follow through – 12 zasad animacji

Zazębianie się / podążanie za akcją

Pan Animator napisał 19 maja 2015 | 12 zasad animacjiAnimacja

http://the12principles.tumblr.com/

Overlapping action and follow through to chyba najprostsze podstawy w animacji, ponieważ ściśle nawiązują do naturalnej fizyki ruchu.

Overlapping action wskazuje na to, że różne elementy ciała będą się poruszać w różnym czasie. Na przykład: Przy podnoszeniu ręki pierwszy ruch wykona bark, później ramię, następnie przedramię i dopiero dłoń (a nawet można pokusić się o palce!).
Spróbowałeś, co nie? Zgadza się? Zgadza!
A teraz weźmy na przykład walk cycle. Ciągły ruch kręgosłupa wydaje się naturalny, ale co jeżeli zegniemy ciało do przodu o dobre 60 stopni? Postać będzie wydawać się zmęczona i przybita. W tym momencie wkracza overlapping action i follow-through.
Miednica definiuje prędkość oraz intensywność ruchu ciała. Po tym zobaczymy jak ułoży się kręgosłup, głowa oraz ręce.
Dzięki tym zasadom mamy wielki wpływ na odbiór postaci oraz dodajemy sporo naturalności do naszej animacji.

Follow-through nadaje poczucie wagi postaci. Im postać (lub też obiekt) jest cięższa tym więcej energii będzie potrzebnej do wprawienia jej w ruch albo zatrzymania. Czyli, gdy postać właśnie skończy bieg to ręce jeszcze będą w ruchu (najprawdopodobniej wyhamują przez ruch do przodu), kręgosłup będzie wracać do pionu, a włosy sukcesywnie będą przyciągane przez grawitację.

A jak łatwo i przyjemnie tworzyć overlap i follow-through napisałem w tym miejscu.

Overlapping action and follow through - Fox and the Hound

 

http://framexframe.tumblr.com/