Arc to po prostu ruch postaci i obiektów odbywający się po łuku.
Wszystko (no prawie) w naszym świecie porusza się w pewnym sensie po łuku. Obiekt poruszający się linearnie sprawia po prostu robotyczne wrażenie. Do takich wniosków właśnie doszli animatorzy jeszcze przed złotą erą animacji.
Tak, po przeczytaniu tego tekstu zaczniesz zwracać uwagę na to jak wszystko dookoła Ciebie się porusza. To już jest choroba zawodowa i trzeba z nią żyć.
Ale przejdźmy do konkretów! Chyba najlepszym przykładem na stosowanie łuków w animacji jest obrót głowy. Zamiast animować jej obrót bezpośrednio z lewej strony do prawej dodajmy fazę pośrednią – pochylenie głowy do dołu. Ruch animacji będzie naturalny i na pewno nie będzie robotyczny jak wcześniej. Do tego dodajmy jeszcze squash and stretch oraz overlapping action i już prawie jesteśmy w domu!
Intensywność łuku oczywiście zależy od prędkości. Twój obrót głowy w tym momencie będzie spokojny przez co łuk po którym wędruje głowa będzie głębszy. Natomiast rzucana piłka z dużą prędkością będzie praktycznie leciała w linii poziomej.
Nigdy nie zapominajmy o łukach i starajmy się aby były oparte raczej na kole niż kwadracie.
No! A teraz leć i obserwuj świat!